Cançons
Miserere / Tibi soli peccavi / Amplius lavame
Entrevista i enregistrament realitzats per Rita Camps el setembre de 2025 a Blanes, durant la campanya de recollida de cançons duta a terme amb la col·laboració del periodista i promotor cultural blanenc Quim Rutllant i l'Arxiu Municipal del poble.
Miserere, miserere,
misereri mei, deus.
Tibi soli peccavi,
et malum coram te feci,
ut justificeris in sermonibus tuis,
ut justificeris in sermonibus tuis.
Amplius, lavame
ab iniquitate mea,
et a peccato meo munda,
munda me.
Es tracta de la veu de baix corresponent a tres psalms polifònics compostos per l'organista i capellà Mn. Joan Batlle i Valls (1872-1939), autor també de la música dels Pastorets de Blanes, "Pastors i misteris" (1930). Nascut a Calella, Mn. Batlle va ser el creador de l'Orfeó Blanenc, amb el qual va aconseguir apropar el cant coral a les classes socials més desafavorides.
Totes tres composicions, que es canten durant la professó del silenci del Divendres Sant a Blanes, són per a cor d'homes. Segons explica en Jordi, els psalms es canten tradicionalment diverses vegades, sempre davant de llocs concrets que eren, en origen, les cases de les famílies riques que col·laboraven econòmicament en l'organització de la professó. El més conegut és el primer, el "Miserere".